Wanneer je de gokkast start begin je met het Basisspel. Vier of meer gewonnen punten kun je toevoegen aan je creditmeter met de 'Collect' toets of verplaatsen naar 1 van de 4 meters met de 'Save' toets. Twee punten (bes op rol 1) worden automatisch gegokt, dat wil zeggen verdubbeld of verloren.
In het Basisspel van de MadTimer gokkast speel je op 1 winlijn, met uitzondering van het ster-symbool, dat kris-kras telt. Een auto hold functie is ingebouwd om bepaalde combinaties vast te zetten, met de 'Reset' toets kun je vastgezette rollen weer vrijgeven.
Het Topspel
Wanneer je 4 of meer punten op 1 of meer van de 4 meters hebt kun je het Topspel van de MadTimer gokkast spelen. Hiervoor wordt ook 1 credit van je creditmeter gehaald, waarmee eerst het 1/0 spel gespeeld wordt alvorens het Topspel te starten. Met het 1/0 spel heb je 99.9% kans de credit te behouden en 0.01% om deze te verliezen. Meestal behoud je dus die credit. Deze credit wordt dan toegevoegd aan de meter met het laagste puntenaantal.
Voor het Topspel op de Madtimer gokkast worden altijd 5 credits van de meters gehaald, waarvan 2 stuks van de meters(s) met het hoogste puntentotaal. Gewonnen credits in het Topspel worden evenredig naar de inzet per meter verdeeld over de meters. Het maximum aantal punten per meter is 200 die dan automatisch naar de creditmeter verhuizen. Punten die dit aantal overschrijden gaan verloren. Heb je minder dan 4 credits op de meters staan dan kun je met het 1/0 Spel credits van je creditmeter naar de 4 meters spelen om zodoende het Topspel te vervolgen. Met de Choose Game toets kun je echter ook weer kiezen voor het Basisspel van deze gokkast.
Bij het opnemen van 1 credit van een van de meters wordt deze automatisch gegokt, d.w.z. verviervoudigd (20% kans) of verloren (80% kans).